Keel Sulge

Klõpsake keele muutmiseks

Innovatsioon

Uudishimu on edasiviiv jõud

Piisab vaid ühest küsimusest, et muuta maailma. Piisab kellestki, kes küsib… miks see nii on? Kas seda ei saaks teisiti teha? Kas seda ei saaks paremini teha?

Soichiro on öelnud, “Unikaalsus, originaalsus ja uus disain on see, mis inimesi üllatab.”

Sirvi

Uuenduslik mõtteviis

Honda VTEC-mootori lähivaade.

Honda on alati oma unistused täide viinud ning neist on saanud kõigile kasulik ja otstarbekas tehnoloogia. Ideedest lähtunud tulemusi on alati huvitav jälgida – isegi kui kohe neid edu ei saada.

Soichiro Honda koos korstenmootori katsenäidisega.

Korstenmootor

1947. a valmistas Soichiro esimese mootori – "korstenmootori". See oli geniaalne leiutis, mille edu oli aga üürike.

Pärast esimest õnnestunud toodet mootoriga jalgratta näol soovis Soichiro edasi liikuda ja valmistada uue mootori.

Esimene katsemootor oli kuulus korstenmootor. (Miks "korsten"? Sest see nägi välja nagu korsten!)

Eesmärgiks oli väiksem kütusekulu ja suurem võimsus, kuid kõik ei läinud ootuspäraselt ning seda mootorit tootma ei hakatud. Mootori tööpõhimõtted olid siiski õiged ja leidsid kasutust tulevikus. See oli esimene kord, kus Honda õppis negatiivsest kogemusest ning saavutas hiljem selle varal edu - see ongi üks Honda põhimõtteid.

VTEC

Leiutame mootori uuesti? Sobib.

Honda arendustiim pidi välja töötama uue tehnoloogia, mida kasutada Honda uue põlvkonna mootorites. Vaja oli leida mehhanism, mis muudaks mootori klappide ajastust vastavalt kiirusele ning muudaks mootori töö efektiivsemaks. Tulemuseks oli Honda VTEC-mootor (muudetava klapiajastuse ja klapitõusuga mootor).

See esimene omataoline mootor võitis kohe laialdase tähelepanu. Honda uus Integra oli esimene tootmismudel, millele paigaldati VTEC-mootor. See mootor pani aluse täiesti uuele mootoritehnoloogiale.

VTEC logo.
VTEC-mootori lähivaade.
Honda Integra külgvaade.
Mootori lähivaade.

Meeldiv tutvuda, ASIMO

2000. a oktoobris esitlesime teile maailma täiuslikemat humanoidrobotit ASIMO-t.

ASIMO on üks meie põnevamaid projekte. Tegemist on humanoidrobotiga, kes on mobiilne multifunktsionaalne abiline. Tema nimi tuleneb sõnade Advanced Step in Innovative Mobility esitähtedest.
ASIMO suudab kõndida ja joosta ka künklikel ning ebatasastel pindadel. Ta oskab sujuvalt pöörata, trepist käia ning asju üles tõsta. ASIMO oskab isegi lihtsaid häälkäsklusi täita ning nägusid tuvastada. Oma kaamerasilmadega saab ASIMO ruumi kaardistada ning kõndida nii liikumatute kui ka liikuvate objektide keskel.

Asimo kõnnib trepist alla.

Ja võitja on...

Honda võidab energiasäästlikkuse eest mainekaid auhindu.

2002. a täienes meie vitriin mitme auhinna võrra. Honda Motors võitis kolmes kategoorias auhinna International Engine of the Year Award. Võiduga pärjati Insight IMA, Civic Hybrid ja S2000 võistlusauto 2,0-liitrine mootor.

Insight pälvis tähelepanuväärse auhinna organisatsioonilt American Council for an Energy Efficient Economy, kes nimetas selle mudeli kõige keskkonnasäästlikumaks autoks aastal 2002.

Samasse aastasse jääb veel üks Honda pöördeline saavutus − FCX. Tegemist on maailma esimese kütuseelemendiga autoga, millele on antud saastevaba sõiduki tunnistus.

Honda FCX Clarity.

Honda unistus saab tiivad

Leidsime, et lennukid peaksid olema odavamad ning kütuse- ja keskkonnasäästlikumad. Nii alustasime lennuki projekteerimist, mis täidaks kõiki neid nõudeid.

Mudeli HondaJet ehitamine algas 1980-ndate keskel ja 2003. a detsembris tegi lennuk oma esimese reisi USA-s üle Põhja-Carolina.

HondaJet on eksperimentaalne kompaktne ärilennuk, ja nagu Honda puhul tavaks saanud, on see täiesti ainulaadne. ''Mootor ei asu mitte tiibade all, vaid tiibade ülaosas. Tänu sellele ja paljudele teistele uuendustele suudab HondaJet saavutada suurema kiiruse, kütusekulu on samas väiksem – heitmete hulk on ainult 40% teiste sarnaste lennukite heitmetest.


Keskkonnasõbralikud mootorid

Earth Dreams Technology võeti kasutusele 2013. a diiselmootoris 1,6 i-DTEC.

Earth Dreams Technology − nõnda nimetame oma mootorite ja käigukastide uut põlvkonda. See on tehnoloogia, mille jõudlus on kasvanud, kuid mõju keskkonnale vähenenud.

Esimene seda mõtlemisviisi järgiv tootmismootor Euroopas on Inglismaal ehitatud 1,6 i-DTEC diiselmootor. See ökonoomne ja samas suurepärast sõidukogemust pakkuv mootor paigaldati esmalt Civicule ja 2014. aastal ka CR-V-le.

Honda CR-V eestvaade.

2014. a CR-V-mudelil on 1,6 i-DTEC diiselmootor.

Honda Vormel 1 auto vaade õhust.

F1 keskkonnasõnum

Paigutasime F1 autole sponsorilogode asemel meie planeeti kujutava pildi.