Võidusõidupärand

Oma koha leidmine

1964. a alustasime võistlemist Vormel 1 sarjas. See ei olnud lihtne – kuid ka mitte päris võõras, sest meie mootorrattad osalesid võistlustel Isle of Man TT. Ja jälle tõestasime, et osavõtt annab kogemusi, mis viivad võidule.

Vaja on leida valem

Konkurentsivõimeline auto vajab konkurentsivõimelist mootorit.

1963. a näis, et olime selle leidnud – V12, R270E. See valmistati algselt Lotuse jaoks, kuid 1964. a sai Honda teada, et British Company enam Honda mootoreid ei kasuta. See oli meie esimene tagasilöök, kuid mitte lõpp. Teekond allaes algas.

Honda auto mootor ja illustratsioon.

RA270 on sündinud

Töötasime väsimatult uue võistlusauto arendamise nimel. Appi tõttas ka võidusõidulegend Jack Brabham, kes testis uut RA270 Suzuka ringrajal.

Kui Vormel 1 sõitja Ronnie Bucknumist sai meie uue auto piloot, astusime 1964. a juulis Saksamaa Grand Prix'l võistlustulle. Lõpuks jõudis ka Honda maailma kõrgeimale võidusõidulavale.

RA270 koos illustratsiooniga.

"Edu seisneb üheksakümmend üheksa protsenti läbikukkumises"

Need on Soichiro Honda sõnad – enam täpsemalt väljendada pole võimalik.

60-ndate alguse Volmel 1 andis meile karme õppetunde: avariid, pidurite tõrked, ülekuumenemine ja rikkis käigukastid. Õppisime kõigist vigadest, tegime parandusi, testisime ja veel kord testisime, kuni olime jälle võistlusrajal. 1965. a valmis meie uus auto – RA 272.

Honda tiim mootori kallal ja illustratsioon.

Esimene võit

Mehhiko Grand Prix 1965

Honda võistlustiim eesotsas pilootide Richie Gintheri ja Ronnie Bucknumiga liikus aina edasi ning arenes ja õppis kogemuste najal. 1965. a 24. augustil nähti meid juba Mehhiko Grand Prix stardijoonel, RA 272 rooli taga istus Richie Ginther. Just tema ületas finišijoone esimesena ning tõi meile esimese Vormel 1 võidu.

Richie Ginther ja RA272 ja illustratsioon.

Võidusõidupisik

Kui see nakkab, siis nakkab ta korralikult.

Ayrton Senna legendaarse McClaren Honda roolis.

Ayrton Senna legendaarse McClaren Honda roolis 1989. a Monaco Grand Prix'l.

Olime võistlusrajal ka järgmistel aastatel ning 1967. a võitsime taas – seejärel tegime pausi. 1980-ndatel naasime võistlussporti, 1986. a võitsime konstruktorite karika ning 1988. a püstitasime 11 järjestikkuse võiduga rekordi. Meie võidukäik jätkus kuni 1992. aastani, mil loobusime võistlemisest.

Võidusõit on meil aga veres ning eemale jääda on raske, eriti kui kogemustepagas on nii suur. 2000. a olime taas rajal, kuni 2006. aastani kihutasid meie parimate mootorite ja tehasetoe najal Vormel 1 meeskonnad BAR ja Jordan. Meie inseneridel ja tehnikutel oli au töötada maailma parimate võidusõitjatega. Sellesse nimekirja kuuluvad Surtees, Laffite, Mansell, Prost, Piquet ja Senna – hindamatu kogemus.

John Surtees Hondaga võistlusrajal.

Legendaarne John Surtees aastal 1967. Ainus inimene, kes on võitnud mootorrataste ja Vormel 1 Grand Prix võistlused.

Honda illustratsioonid.

Finišijoon ei ole veel lõpp

Miks me ei olnud piisavalt kiired? Mis juhtus käigukastiga? Mis süütega juhtus…?

Kui me kaotame, siis me otsime põhjust – samuti siis, kui võidame. Selle teabe põhjal parandame oma autode kvaliteeti ja muudame need ka tavasõitjate jaoks turvalisemaks. See on meie kohus. Just esmalt seetõttu võistleme Grand Prix sarjas. Just seetõttu osaleme kõigil mootorispordivõistlustel alates Motocrossist kuni Moto GP-ni ja Dakarist kuni WTCC-ni.
Võidusõit toob arengu ning meile ei piisa kunagi ainult võidust – nii pärast kaotust kui ka võitu on eesmärk saada paremaks.

2 Honda autot.
"Kui Honda ei sõida võidu, siis Hondat ei ole." Soichiro Honda
Soichiro Honda lähivaade.