3100X1330 History 1

HONDA MAAILM UNISTUS ALGAB

ESIMESED AASTAD

Geeniuse sünd
1906
1922
1937
1946
1947
1948
1949
1440X810 History 4

1906

Sündis Soichiro Honda

Fuji lähedal väikeses külas sepa perekonda sündinud Soichiro Hondale meeldisid väga masinad ja ta aitas oma isa jalgrataste parandamise ettevõttes.

1440X810 History 4

1922

Eredad tuled, suur linn

Soichiro Honda lõpetas kooli ja suundus Tokyosse, kust temast sai mehaaniku praktikant. Kuue aasta pärast naasis ta koju ja avas oma töökoja.

 

1440X810 History 4

1937

Honda esimene ettevõte

Soichiro asutas ettevõtte Tokai Seiki ja hakkas tootma kolvirõngaid. Ettevõtte kasvas jõudsalt, kuid seda tabas kahekordne ebaõnn: sõja käigus toimus pommirünnak ja kohe peale seda maavärin. Ettevõtte jäänused müüdi maha ja saadud rahaga asutati uus ettevõte: Honda Technical Research Institute.

 

1440X810 History 4

1946

Honda number 1

Sõjajärgne Jaapan vajas transpordivahendeid, kiiresti ja odavalt. Soichirol tuli idee paigaldada jalgratastele generaator-mootorid. Nii lõi ta esimese Honda. Seejärel sai probleemiks nõudlusele vastamine.

1440X810 History 4

1947

Honda Type A

Esialgset mootoriga jalgratast arendati edasi. See muutus nutikamaks, stiilsemaks ja populaarsemaks. Paari kuu pärast ehitati Honda esimesel konveieriliinil Honda kujundatud mootor.

 

1440X810 History 4

1948

Sündis Honda Motor Company

Soichiro Honda sõlmis lepingu äripartneriga Takeo Fujisawa ja koos rajasid nad uue ettevõtte. Socihirost sai tootearendaja ja Fujisawa tõi partnerlusse vajalikud äriteadmised. Ettevõttel oli 34 töötajat, kuid üks ühine unistus.

 

1440X810 History 4

1949

Esimene uus Honda

Loodi esimene mootorratas, mille oli täielikult kujundanud ja arendanud Honda ning mis sai nimeks „Dream“ D-type.

 

KIIRE KASV JA GLOBAALNE HAARE

1950ndad
1955
1956
1958
1959
1440X810 History 6

1955

Koht number 1

Hondast sai Jaapani suurim mootorrattatootja. Praegu on Honda maailma suurim mootorrattatootja, kellel on tootmisrajatised üle kogu maailma.

1440X810 History 6

1956

Mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt

Paika pannakse juhtivad põhimõtted, mis kujundavad Hondat siiamaani. Kehtestatakse ettevõtte juhtpõhimõte: „Oleme pühendunud parima kvaliteedi ja samas mõistliku hinnaga toodete pakkumisele klientidele kogu maailmas.“

1440X810 History 7

1958

Sündis superstaar

Honda Super Cub oli lihtne ja taskukohane mootorratas kogu maailma jaoks. Kuid tegemist polnud lihtsalt suurepärase nimega, mootorratta otseseid järeltulijaid toodetakse siiamaani. See tõi taskukohase liikuvuse massidele ja see on enim müüdud motoriseeritud transpordivahend, mis on kunagi loodud. Ehk ka kõige olulisem?

 

1440X810 History 6

1959

Ameerika unistus

Maailma suurimat mootorrataste kaubamärki hakati esimest korda müüma välismaal, täpsemalt USAs. Los Angelesis asutati American Honda Motor Co. Inc.

VÕIDUTUNNE

1960ndad.
1960
1961
1962
1963
1964
1967
1440X810 History 8

1960

Unistuste loomine

Loodi Honda Motor Co. Ltd. tütarettevõte Honda R&D, mis tegeleb uurimis- ja arendustegevusega. Seda võiks nimetada Soichiro unistuste tehaseks.

1440X810 History 8

1961

TT võidud

Soichiro ütles, et edu on 99% ebaõnnestumist. Meie debüüt Isle of Man TT võidusõidul oli pettumus, kuid me ei andnud alla. Kaks aastat hiljem läksime tagasi ja võitsime. See oli meie esimene võit rahvusvahelisel võidusõidul ja see ei jäänud mitte meie viimaseks: 1965. aastaks olime võitnud ka F1 Grand Prix' võidusõidul.

1440X810 History 8

1962

Globaalne tootmine

TT-l mootorratast saatnud edust joovastunult avasime oma esimese meretaguse tootmistehase Belgias Aalstis, et vastata järjest kasvavale nõudlusele meie mootorrataste järele. Oleme Euroopas ehitanud autosid kauem kui võiks arvata.

1440X810 History 8

1963

Kahelt rattalt neljale

Honda hakkas müüma sõiduautosid ja tarbesõidukeid. Vastupidav miniveok T360 avaldas muljet. Kiire sportauto S500 võitis südamed.

1440X810 History 9

1964

Honda võidusõiduambitsioon

Vaid üks aasta pärast autotootjaks saamist astus Honda julge sammu võidusõidumaailma. Otsus valmistada oma šassii ja mootor tasus end peagi ära ja 1965. aastal viis Richie Ginther meid Mehhikos esimese võiduni.

1440X810 History 8

1967

Väike Honda ime

Nii armas, nii nutikas. Suurepäraste pöörete ja õhkjahutusega mootoriga linnaauto N360 pani aluse Honda sõiduautode eduloole.

KIIRE AASTAKÜMME

1970ndad.
1972
1973
1975
1976
1979
1440X810 History 10

1972

Õige auto, õige aeg

Kompaktne esirattaveoga Civic oli 1970. aastate jaoks ideaalne auto. 10 põlvkonda ja 24 miljonit müüdud sõidukit, hiljem on see endiselt oluline ja populaarne.

1440X810 History 10

1973

Honda asutajad jäid pensionile

Honda kaasasutajad Soichiro Honda ja Takeo Fujisawa jäid pensionile pärast 25 aasta pikkust karjääri juhtpositsioonil ning võtsid juhatuses nõuandva rolli. Soichiro jäi oma ettevõttes innukaks vaatlejaks kuni tema lahkumiseni 1991. aastal.

1440X810 History 10

1975

Palume mitte suitsetada

Tõime Põhja-Ameerikas turule suurepärase CVCC-mootori. Selle põlemistükkel oli niivõrd tõhus, et see ületas uute rangete puhta õhu regulatsioonide nõudeid ilma heitgaasi katalüsaatorit vajamata. See oli sensatsioon.

1440X810 History 11

1976

Suureks kasvamine

Avalikustati Honda esimene keskmise suurusega auto Accord. Seda pakuti alguses neljaukselise sedaani ja kolmeukselise luukpärana. Hiljem loodi ka viieukseline luukpära koos kupeeversiooniga, mis sai nimeks Prelude.

1440X810 History 10

1979

Sildade ehitamine

Honda alustas viljakat 15-aastast koostööd ettevõttega British Leyland, et jagada tehnoloogiat ning arendada ja ehitada koos Euroopas autosid. Järgnesid muud koostööd, kuigi me oleme endiselt uhked oma vaba hinge ja kompromissitu originaalse mõtlemise üle.

KÕRGTEHNO- LOOGILINE AASTAKÜMME.

1980ndad
1981
1982
1986
1988
1989
1440X810 History 13

1981

Kaardil

Kas teadsid, et Honda leiutas maailma esimese kaardipõhise autode navigatsioonisüsteemi? Süsteemi Honda Electro Gyrocator pakuti Jaapani turu Accordides üle 10 aasta enne GPS-satelliitnavigatsioonisüsteemi loomist.

1440X810 History 13

1982

Elu Ameerikas

Honda alustas USAs mootorrataste tootmist 1979. aastal. 1982. aastal sai sellest esimene Jaapani kaubamärk, kes hakkas USAs autosid tootma. Ohio tehasega liitusid hiljem tehased Kanadas ja Mehhikos.

1440X810 History 13

1986

Legendaarne

Turule jõudis Honda esimene luksusauto, mida hakati USAs müüma uue kaubamärgi all, milleks oli Acura. See tegi Hondast Jaapani esimese autoettevõtte, kes rajas eraldiseisva luksusautode divisjoni.

1440X810 History 13

1988

Honda F1 meistriklass

Kunagi varem ega ka hiljem pole keegi F1 hooajal niivõrd häid tulemusi saavutanud. McLaren-Hondas võitis 15 sõitu 16-st, meeskond võitis konstruktorite meistritiitli, Ayrton Senna sai 1988. aastal vormel 1 maailmameistriks ja tema meeskonnakaaslane Alain Prost jäi teiseks. Miks mitte 16 sõitu 16st? Keegi pole täiuslik ...

1440X810 History 12

1989

Vooruslik VTEC

Honda näitas, kuidas valmistada võimsam ja säästlikum mootor, luues süsteemi VTEC.

IKOONIDE AASTAKÜMME

1990ndad
1990
1992
1995
1998
1999
1440X810 History 14

1990

Superstaar

Saabus enneolematu nsx. Honda esimene superauto rikkus sportautode maailmas kehtestatud tasakaalu.

1440X810 History 14

1992

Valmistatud Euroopas

Euroopas avati kaks uut Honda tehast. Swindoni tehases Ühendkuningriigis ehitati Accorde ja Gebize tehases Türgis hakati tootma Civicuid. Praeguseks on Swindonist saanud viieukselise Civicu luukpära kodu.neolematu nsx. Honda esimene superauto rikkus sportautode maailmas kehtestatud tasakaalu.

1440X810 History 14

1995

Neljarattaline edu

Tootma hakati ikoonilist Hondat, milleks oli CR-V ehk Compact Recreational Vehicle (kompaktne vaba aja veetmiseks mõeldud sõiduk). Uudset kompaktset linnamaasturit saatis kohe edu ja praegu on sellest saanud enim müüdud linnamaastur. Honda ehitas sellele 1999. aastal järeltulija, milleks oli HR-V ehk High-Riding Vehicle (kõrge sõiduk).

1440X810 History 14

1998

Palju õnne sünnipäevaks, Honda!

Otsustasime oma esimese poolsajandi sünnipäeva tähistamiseks ehitada kingituse. Mis oleks selleks parem kui kaheistmeline sportauto? Võimas S2000 tõi S500 algse kabrioleti olemuse tänapäeva.

1440X810 History 15

1999

Pilk tulevikku

Meie insenerid ei ole keskendunud minevikule. Insight oli meie esimene bensiini ja elektri jõul töötav hübriid ning selle CO2-heitkogus oli uskumatult väike. See oli järjekordne Honda teedrajav saavutus: esimene Euroopas müüdav hübriidauto.

ROBOTID JA VÕIDUSÕIT

2000ndad
2000
2001
2002
2003
2006
1440X810 History 16

2000

ASIMO lehvitas tervituseks

Avalikkuse ette jõudis esimene humanoidrobot ASIMO (Advanced Step in Innovative MObility), millest sai üks Honda tuntuimaid kuulsusi.

1440X810 History 16

2001

R on mõeldud ringrajale

Euroopas avalikustatud sportauto Civic Type R. Selle maine kasvas kiiresti ja see kogus kuulsust. Hiljem hakati seda eksportima entusiastlikele klientidele kogu maailmas. Sõidukile on järgnenud kolm põlvkonda, millest uusim jõudis turule 2017. aastal.

1440X810 History 16

2002

Liitumine Jazziklubiga

Turule jõudis nutikas supermini Jazz. Selle keskel asuv kütusepaak tähendab, et ruumi kasutatakse enneolematult tõhusalt. Leidlikud Magic Seats-istmed esindavad Honda filosoofiat „man maximum, machine minimum“ ülimalt loomingulisel viisil.

1440X810 History 16

2003

Honda suurepärane reklaam

Euroopas hakati näitama Honda telereklaami „Cog“ (Hammasratas). Sellest sai ajaloo üks kõige hinnatuim reklaamvideo. Reklaamile järgnes uue Accordi turuletoomine, mida pakuti i-CTDi-mootoriga, mis oli Honda esimene päris oma diiselmootor.

1440X810 History 17

2006

Honda vesiniku jõul töötav superstaar

Honda insenerid olid juba kaua unistanud vesinikul põhinevast tulevikust, kuna see lubas vabaneda heitgaasidest ja akude laadimise vajadusest. 2006 FCX Clarity oli verstapost: esimene kaubanduslikult kättesaadav vesinikkütuseelemendi jõul liikuv auto.

PRAEGU

Honda jätkab rekordite purustamist.
2014
2015
2016
2017
2018
1440X810 History 18

2014

Suur edu

Honda mootorrataste ja rollerite üleilmne kogumüük jõudis kolossaalse 300 miljonini. Suured numbrid olid mängus ka edaspidi: vaid aasta hiljem saime mootorrataste võidusõidus oma 700. Grand Prix' võidu.

1440X810 History 18

2015

Honda tõusis lendu

Täide viidi Soichiro suurim unistus: esimene seeriatootmises HondaJet suundus taeva poole. Kuuekohalise ärilennuki lennuulatus on 2200 km ja tippkiirus 782 km/h, mis teeb sellest Honda kiireima transpordivahendi.

1440X810 History 18

2016

Sõidukite verstapost

Honda tootis sada miljonit autot. Kas Soichiro oleks osanud arvata, et kunagi ehitatakse nii palju tema nime kandvaid autosid?

1440X810 History 19

2017

Täiustatud ja sportlik

Honda avalikustas uue NSX-i ehk kõrgtehnoloogilise superauto, mis oli samamoodi nagu algne mudel oma ajast ees. See on hübriidsuperauto, millel on V6-bensiinimootor ja kolm elektrimootorit. Paar kuud hiljem liitus NSX-iga uus Civic Type R, mis oli nii kiire ja võimas, et püstitas Saksamaal keerulisel Nürburgring Nordschleife rajal uue rajarekordi.

1440X810 History 20

2018

70 aastat unistuste jõudu

Honda sai 70-aastaseks. Siiamaani on meie lugu olnud erakordne. Mis saab järgmise 70 aasta jooksul?

MINEVIK

MINEVIK

Oleme oma ajaloo üle uhked. Vaata, kuidas meie asutaja Soichiro Honda kujundas meid selliseks, nagu me oleme.

MEIE MINEVIK
OLEVIK

OLEVIK

Loe Honda maailma ja meie tegevuse kohta Euroopas ning selle kohta, mis meid ajendab.

MEIE OLEVIK
TULEVIK

TULEVIK

Kuhu viivad meie unistused meid järgmisena? Vaata, millised näevad välja homsed Hondad.

MEIE TULEVIK